Çanakkale Gezisi

• 16 Mayıs 2017
  • 0
Ezgi

Geçtiğimiz hafta iki aile çocuklarla birlikte Lapseki’de ki yazlığımıza gittik. Normalde her zaman yaz ayında orada olurduk. İlk defa bahar ayında gittik çünkü yaz sıcağında şehitlikleri ve Çanakkale’yi şehir olarak gezmek oldukça zor oluyor. İstanbul’dan yola çıkıp Tekirdağ üzerinden direk Ecabat’a gittik. Size yoldan geldiğiniz gün şehitlik gezisi yapmanızı tavsiye etmiyorum çünkü yol yorgunluğu ile onlarca şehitliği gezmeye hem dermanınız kalmıyor hem de zamanınız. Bir gece dinlendikten sonra Ecabat şehitliklerini gezmeye başlarsanız ancak akşama kadar zaten biter. Biz o sebeple hepsini gezemedik. Çocuklarınız ilk okul çağına geldikten sonra buraları gezdirmenizi ve anlatmanızı tavsiye ederim. Mustafa Kemal Atatürk ve şehit askerlerimizin vatanımız için savaştığı bu toprakları görünce insan gerçekten çok etkileniyor.

İlk gün Ecabat şehitliklerinin bir kısmını gezdikten sonra eve geçip dinlendik. Ertesi sabah kahvaltı sonrası Çanakkale merkezine gittik. Meşhur aynalı çarşıya gittik. Biraz sokak aralarını gezdikten sonra öğlen saatinde çocuklar acıkınca aynalı çarşı yakınındaki Mis gözleme evine gittik. Hayatımda yediğim en güzel gözlemeyi yemiş olabilirim. Mutlaka giderseniz uğrayın derim. Yemek sonrası açık hava Deniz Müzesine gittik. Orada da savaşlarda gemilerde kullanılan tüm eserler sergileniyor. Merkezin içerisinde bu gibi bir çok müze var ama biz hepsine gidemedik arzu ederseniz bunları da aynı gün içerisinde gidebilirsiniz. Çanakkale’de olmazsa olmazlardan biri ise kordon boyunda atılacak birkaç tur tabi ki :) Eğer burada bir gece daha konaklama imkanınız olursa ertesi günde Çanakkale merkeze 40 km uzaklıkta olan Truva atını görmeye gidebilirsiniz.